6 månader

Flyttpackning pågår. Det är inte långt kvar nu till att jag och Per flyttar ihop i nya lägenheten. Det känns underbart bra. Det tråkiga är ju att behöva packa och städa. Mycket grejor finns det. Vi packade ner endel saker idag och nu har vi slut på kartonger, men vi fixar nya.
Träffade min kontaktperson på vuxenpsyk idag. Det kommer att bli bra. Hon är väldigt trevlig och känns bra att ha att göra med. Vi pratade om hur det är för mig nu, och jag berättade om min oro för det ekonomiska. Hon sa att det är väldigt viktigt att fokusera på de positiva sakerna, det jag faktiskt har, som familj, pojkvän, tak över huvudet osv. Jag berättade om flytten och att jag ser framemot den. Att få starta något nytt och bygga upp, detta har jag längtat efter... väldigt länge.
Känns jobbigt bara att nu, när jag äntligen har bestämt mig för att leva, då har man inga pengar att leva för. Det känns trist, men som sagt... jag fokuserar på det positiva.

Denna månad är det också ett halvår för mig som självskadefri, det är också något positivt att tänka på.
Jag har också varit benzofri i över en månad- känns fortfarande sådär. Jag har svårt att se det positiva med det än, men det kommer, det tror jag.

Nu ska jag slänga mig i badet och bara ta det lugnt. Sedan kolla film och efter det sova. Jag känner att sömnen är väldigt viktig just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0