Aldrig frisk

Jag ser det såhär, med mina problem så tror jag aldrig att jag kommer att bli helt frisk. Frågan är bara vad definitionen av "helt frisk" är. Jag har fortfarande ångest, jag ser fortfarande saker och hör saker. Hallucinationerna tror jag är något jag kommer att få leva med.
Jag kanske aldrig kommer att bli frisk. Men jag kan lära mig att leva med problemen. Och jag lär mig för varje dag. För varje dag växer jag. Jag blir starkare, visst ibland är det svårt att få ihop saker och jag sjunker ihop. Men huvudsaken är att jag ändå reser mig.

Det är vinterkallt ute. Kylan biter i kinder och händer när jag står ute och röker. Men luften är så frisk, det är skönt att gå ut och andas (även om det mesta av luften man drar i sig är giftet från cigaretterna). Appropå det, så behöver jag köpa cigg idag. Det som är bra gällande rökningen och hemflytten i kombination, är att jag inte alls röker lika mycket. Mycket tror jag är för att det är tråkigt att gå ut och röka själv. Plus att det börjar bli jätte kallt ute.
Mat och penga brist. Tankarna går åt vad vi ska äta till middag.
Högen med räkningar steg idag med.
Hur ska detta gå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0