Icke stresstålig

Kurre ligger i mitt knä och spinner nu när jag sitter här framför datorn. Perälskling ligger i soffan och kollar på tv.
Funderar på att förflytta mig till soffan och läsa lite. Jag har börjat få så ont i huvudet när jag sitter framför datorn och tv:n, kanske behövs glasögon, men vem har råd med sådant? Inte jag iallafall.
Jag vill ha pengar. Ekonomi är något man alltid behöver fundera kring, och det är inte lätt. Speciellt inte när man bor på ett ställe där det inte finns några jobb och jag som inte ens har en färdig gymnasieutbildning. På tal om skolan så har jag det jobbigt. Behöver ta mig till skolan för att få hjälp med matten. Eventuellt ska jag dit på fredag, men det känns jobbigt. Jag är något så fruktansvärt skoltrött.
Jag kollade på KY- utbildningar igår, men det finns inte mycket man kan läsa på distans... och jag har ingen lust att flytta för att plugga, speciellt inte nu när jag och Per snart flyttar ihop till den gemensamma lägenheten.
Smärta i ryggen och axlar, är så spänd, men försöker ändå hålla humöret uppe och göra en sak i taget. Inte är jag stresstålig heller...
Men det ordnar sig. Jag fixar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0