Matlagning

Ojoj, vad varm jag är. Har stått och lagat två omgångar mat, en som jag och älskling åt av nu till middag, resten av den plus en form till ska frysas in. Vi lever i fattiga tider, nej men det ekoomiska är något som gör mig trött. Orolig har jag varit hela tiden och den oron finns kvar.
Om en halvtimme är det Nip/Tuck reprisen från igår, då ska jag slänga mig framför tv:n och glo på det. Det ska bli skönt.
Har kollat runt om det finns några bidrag att söka, men det ser inte ljust ut på den fronten, men sökandet fortsätter. Nu vill jag bara att det ska bli natt så man får sova. Jag är så trött att jag svimmar snart, eller iallafall somnar ståendes - har inte riktigt bestämt mig än.
Jag önskar mig ett extrajobb i julklapp. Kan jag få det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0