Noll julkänsla och mörka tankar

Det är fyra dagar kvar till jul, jag har noll julkänsla. Varför är det inte som när man är liten, den julkänsla man hade då var rolig. Denna ivriga väntan. Men nu? Nej, inget.
Det är tråkgt. Jag och Per fick en ljusstake att sätta upp i fönstret av mamma och pappa, annars är det inte mycket till julpynt. Anledningen till detta är ju i och för sig att vi flyttar snart. Det kändes helt enkelt meningslöst att julpynta, det blir bara mer att plocka ned sen när det är dags för flytt.

Jag har inte mått så jätte bra de senaste dagarna. Tankar... mörka tankar kommer och går hela tiden. Jag vill inte, jag hade hoppats att vara fri. Men det är väl som jag skrev i mitt förra inlägg: Jag kommer aldrig att bli helt frisk. Jag vet det.

Dagen hittills har bestått av lite nedpackning av saker, städning av toalett, dammsugning av lägenheten och lite diskning.

Nu ska jag försöka få i mig något att äta, sedan ska jag sätta mig och plugga engelska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0