Utan benzo

Det var mycket lättare att hantera ångesten med tabletterna. Att jag däremot blev beroende, är en annan sak. Det var inte mitt fel att jag som 17 åring fick benzo och tog dem sedan i 3 år, utan att läkarna såg det. De satte in fler och fler mediciner, till den dag då jag sov dygnet runt.
Men det var lättare. Sover jag så känner jag inte att jag har ångest, förutom när jag vaknar kallsvettig och skakar. Men jag slipper känna känslan då.
Det var lättare med benzo, nu stiger abstinensen till en grad som jag inte vet vart den ligger, eller hur jag ska klara det. Men en sak vet jag: Det måste gå.
Jag har bytt ut tabletterna mot godis, och det är inte bra.
Förut så åt jag knappt godis alls, nu äter jag iallafall varje dag. Känner mig misslyckad och äcklig.
När ska detta gå över?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0