# 1

Vad är ångest?
Jag har fått det förklarat för mig att ångest är när man är rädd för något UTAN att riktigt veta vad man är rädd för.
Istället för rädsla, då man vet vad man är rädd för.

Ångest är verkligen ingen trevlig känsla, om man nu kan kalla det känsla. Kanske ett tillstånd, som man befinner sig i?
Jag tror att det finns ungefärligt lika många olika ångest symptom som det finns människor. Alla känner olika, upplever det olika.
Och det kan vara olika olika gånger när man har ångets. Iallafall för mig.

Hur hanterar man ångest?
Alla sätt är bra utom de dåliga, vet ni. Jag har i många år skadat mig. Det har varit mitt sätt att tillfälligt hantera ångesten. Det är dock inget bra sätt.
Jag har även provat promenader, men det har inte riktigt fungerat. Det har ändå slutat med blödande sår på armar och ben.

Men några tips är:
* Skriv av dig - Detta har funkat för mig
* Gradera din ångest - Gör upp en 10 gradig skala där 1 är lite till nästan ingen ångest och 10 är extrem ångest.
skriv också ner vad du känner vid de olika graderna.
* Gör något kreativt - måla tillexempel
* Lägg ett antal tidningar på varandra, reglera hur mycket motstånd du vill ha och börja riv sönder tidningarna i små bitar. Riv och riv! Skrik gärna när du river. Detta tröttar ut dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0