Lägenhet sökes

Jag var in på bobutiken igår och nu är det fixat att jag är kund hos dem, och jag står på kö till en lägenhet.
Önskar bara att det fanns fler lägenheter som var lediga, men det verkar inte bättre. Och eftersom soc kommer behövas, så kan jag bara söka lägenheter som kostar max 2500 i månaden i hyra och då fanns bara ett alternativ. Jag vill verkligen flytta till eget, göra klart skolan och skaffa ett jobb. Helst vill jag bli författare och jag jobbar på saken, men tills dess då? Det är ju inget man kan försörja sig på, iallafall inte i början.
Men jag är positivt inställd, jag känner livslustruset i kroppen. Nu vill jag börja leva, inte längre bara försöka överleva.
Älsklingen jobbar idag också. Jag skulle vilja gå en promenad, men det regnar och blåser ute. Så jag ska nog ta och plocka och städa lite här i lägenheten istället.
Jag vill ha en kattunge. Någon att ta hand om, dra fingrarna genom dess mjuka päls och bara dra in doften av den lilla katten. Känna mig behövd.

Träffade min syster igår. Vi gick och fikade, sedan gick vi lite på stan och sedan såg jag till att hon kom på bussen hem. Det känndes bra att få lite ensamtid med henne. Det känns som om det inte händer så ofta. Och den känslan är ju i och för sig rätt, och tråkig.

Sluta röka försöken går sådär... jag har inte slutat helt, men jag har helt klart dragit ner på det. Det känns bra. Röker numera bara light cigg, för att hålla nikotin nivån nere.

JAG LEVER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0