Morgonkänsla

Jahapp. Jag är vaken, och älsk är på jobbet. Det är iallafall sista dagen nu som han jobbar under min hemmavistelse, så det känns bra.
Efter att han gick upp kunde jag inte somna om, så jag gick upp jag med. Gjorde mig i ordning och åt frukost. Vilket är olikt mig eftersom jag har svårt att äta så tidigt på morgonen.
Det är någon speciell morgonkänsla med att vara vaken vid den här tiden. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är för känsla, jag vet inte ens om det är en bra eller dålig känsla...
En nackdel med att vara vaken såhär tidigt är att det inte finns något att göra, ingen är vaken och inget finns att se på tv.

Jag färgade håret igår, men blev inte riktigt nöjd. Färgen blev för mörkt röd, tycker jag. Vet inte vad jag ska göra åt det. Kanske blondera lite slingor i det. Vi får se.

Nu ska jag dricka kaffe. Sedan funderar jag på att sätta mig och studera lite inför ett novell projekt som jag tänkte delta i. Behöver lite bakgrund för att kunna börja.
Jag skulle så gärna vilja bli författare, det är genom orden jag lever. Tack vare orden så lever jag idag. Skrivandet är bland det bästa jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0